#exult@irc.freenode.net logs for 23 Jul 2001 (GMT)

Archive Today Yesterday Tomorrow
Exult homepage


[04:05:55] --> Beholder has joined #exult
[04:53:14] <-- Colourless has left IRC (Ping timeout for Colourless[ppp756.adelaide.on.net.au])
[08:01:43] <-- matt0 has left IRC (Laserdisc Arcade Emulation Project: http://daphne.rulecity.com , get your CVS password today! =])
[08:21:23] <-- Beholder has left IRC ()
[11:14:43] --> fingolfin has joined #exult
[12:07:17] --> wjp has joined #exult
[12:07:20] <wjp> hi
[12:08:14] <fingolfin> hi there
[12:08:59] <wjp> blizzard made sorceresses too easy... I just waltzed through NM act 4 yesterday
[12:11:33] <wjp> did you see the ladder recently, btw?
[12:11:42] <wjp> 71 level 99 chars... (of which 54 are sorcs :-) )
[12:20:34] <fingolfin> yeah
[12:20:41] <fingolfin> and barbs got very week in LoD, BTW
[12:20:44] <fingolfin> at least that is what I hear
[12:20:52] <fingolfin> many people complain about the poor balancing
[12:21:09] <fingolfin> BTW, it seems fire sorcs are most powerful in LOD ;) at least that is waht the first european lvl 99 char said ;)
[12:22:43] <wjp> :-)
[12:23:05] <wjp> you should see the damage those meteors & firewalls do at slvl 20...
[12:24:02] <wjp> although frozen orb is pretty good too. Mine does about 280 dmg/bolt now.
[12:24:49] <fingolfin> wel
[12:25:02] <fingolfin> this guy had +16 to all skill levels, IIRC...
[12:25:08] <wjp> wow
[12:25:13] <fingolfin> and you should see the damage fire wall does at level 36 ;)
[12:25:17] <fingolfin> over 10000 in fact
[12:25:26] <wjp> ?!?
[12:25:32] <wjp> exponential increase?
[12:25:40] <fingolfin> and I think he had 70 skill points not spent
[12:25:43] <fingolfin> wait, a pic..
[12:26:14] <wjp> I'm at +4 to all, currently
[12:26:27] <fingolfin> nice, using the staff +3 ? ;)
[12:26:27] <wjp> (amulet, circlet and +2 orb)
[12:26:40] <wjp> nah, only got one of the 4 runes :/
[12:26:41] <fingolfin> ohhh
[12:26:56] <wjp> we found a Lum, but someone else got it :-(
[12:27:14] <fingolfin> I only have +1 on my druid/paladin/ama
[12:27:19] <fingolfin> :/
[12:27:46] <wjp> was pretty funny last night... I created a game 'finishing act 2' that ended up running for >6 hours
[12:27:54] <fingolfin> heheh
[12:28:05] <wjp> I was in act 5 at the end, and people kept joining, asking "is duriel dead?" and leaving again :-)
[12:28:40] <fingolfin> on saturday night, I played in a great party game! 6+ ppl all the time, and we run through act4 & 5 - my ama was lvl 27 at first, and lvl 31 when we finished a5 q2 ;)
[12:28:46] <fingolfin> heheheheh
[12:29:22] <fingolfin> check out http://diablo2.gcpro.de/szene/seelendurst2.php
[12:29:41] <fingolfin> and she only has +11 to all skilss ;)
[12:29:44] <fingolfin> skills even
[12:29:52] <fingolfin> and 38 skill points unspent...
[12:30:07] <fingolfin> and 70 char points unspent.. sigh
[12:30:08] <wjp> 9992-10070?!?
[12:30:10] <fingolfin> I wish I had those ;)
[12:30:18] <fingolfin> yeah
[12:30:20] <wjp> ugh... translated to german
[12:30:24] <fingolfin> :)
[12:30:28] <fingolfin> I play english d2 ;)
[12:30:41] <wjp> good :-)
[12:31:03] <wjp> 'angreifen' ?
[12:31:50] <wjp> what skill is that?
[12:32:44] <wjp> hmm, this is interesting... she put all char points in vitality, not energy
[12:40:51] <wjp> he got to 99 in a week?!
[12:40:59] <wjp> ack
[12:41:11] <wjp> that guy has _way_ too much time on his hands ;-)
[12:47:25] <fingolfin> yeah, 10-12 hours every day... ;)
[12:47:27] <fingolfin> a student ;)
[12:47:31] <wjp> :-)
[12:47:31] <fingolfin> angreifen = attack
[12:47:38] <wjp> yeah, I figured it out
[12:48:31] <wjp> All these german game terms just don't sound entirely right... english is much better :-)
[12:49:16] <fingolfin> bah
[12:49:25] <fingolfin> you are biased, you are dutch! ;)
[12:49:30] <wjp> :-)
[12:49:38] <wjp> dutch game terms sound even worse :-)
[12:50:16] <fingolfin> heheh
[13:05:12] <wjp> are you going to be on bnet tonight, btw?
[13:31:53] <fingolfin> hm
[13:31:57] <fingolfin> maybe... ;)
[13:37:29] <wjp> same for me :-)
[13:39:02] <fingolfin> ok ;) well, we will have dinner over here in the garden at 20:30. my uncle is here for a visit, so is my cousing, and also my father might come... mom will prepare something nice to eat ;)
[13:39:09] <fingolfin> and I will help here indeed ,)
[13:39:29] <fingolfin> so I dunno how long it will take us to finish, we will sit and talk for some time I guess
[13:40:42] <fingolfin> grmbl... I got pan (a gnome newsreader) to build here, but now it crashes upon launch with a bus error :/
[13:41:04] <fingolfin> *maybe* some of the code I patched in is bad...
[13:41:12] <wjp> a bus error? hmm, haven't seen that in a while
[13:41:56] <fingolfin> well
[13:42:10] <fingolfin> a nice GTK alert pops up and tell me this at least ;)
[13:42:26] <wjp> :-)
[13:57:24] <fingolfin> just read that for level 44-52 act 2 in NM is recommended... and 53-57 should play act 3
[13:57:33] <fingolfin> and act 5, 64-73 ;)
[13:57:41] <fingolfin> or hell act 1, 66-76
[13:57:45] <fingolfin> hmmm
[13:57:53] <fingolfin> which level are you now, BTW?
[13:58:21] <wjp> 52 :-)
[13:58:27] <fingolfin> woa ;)
[13:58:31] <fingolfin> I am still 42 I think
[13:58:57] <wjp> I got almost 20K/kill in act 5...
[13:59:34] <wjp> I wonder how much you get when you're the proper clvl for it
[13:59:34] <fingolfin> hehe
[14:01:22] <wjp> I wonder what blizzard will do with 1.09
[14:01:51] <wjp> sorceress will probably get rebalanced a bit.. hope they don't overcompensate too much :-)
[14:27:10] <fingolfin> heheh
[14:27:38] * fingolfin just installed a new lamp in the floor of his flat, and repaired a cupboard, and fixed the doors of two cup boards
[14:28:33] <wjp> a lamp in the floor?
[14:28:50] <fingolfin> uhm... "false friend" ;)
[14:29:02] <fingolfin> I didnt mean floor as opposed to ceiling ;) in fact the lamp sits in the ceiling
[14:29:03] <fingolfin> ehm
[14:29:28] <wjp> :-)
[14:29:46] <fingolfin> hall is the right word I think ;)
[14:29:58] <fingolfin> so I installed a lamp on the ceiling of the entrance "hall" of my flat, ok? ;)
[14:30:06] <wjp> hehe :-)
[14:30:07] <wjp> ok :-)
[14:30:21] <fingolfin> but a lamp in the floor... not bad... I should have thought of that before...
[14:30:36] * fingolfin thinks about getting a good saw, some glass, and investing some work..
[14:30:44] <wjp> lol
[14:30:49] <fingolfin> there are floor heatings, why not floor lights? ;)
[14:31:59] <wjp> maybe we should patent it ;-)
[14:32:34] <fingolfin> ah, I think in fact this has been done already
[14:32:50] <wjp> :-(
[14:32:52] <fingolfin> but you have to do be careful, cause to much light will drive you insane ;)
[14:33:03] <fingolfin> I remember seeing something like this in some movies
[14:34:04] <fingolfin> pan is constantly crashing :/
[14:34:18] <fingolfin> on which network is #gnome, do you know that? efnet?
[14:34:32] <wjp> isn't there a irc.gnome.org or something?
[14:34:47] <wjp> yeah, there is
[14:34:54] <wjp> irc.gimp.org
[14:35:05] <fingolfin> ah right! now I recall! I have been there before
[14:35:14] <fingolfin> and I discovered the main head behind gnome is a big jerk ;)
[14:35:47] <fingolfin> sort of a really stubborn man... his bashing of KDE was really "under the belt" and IMHO not at all done on an objective basis
[14:36:27] <fingolfin> I found it quite disgusting... what a pity for two such nice projects to have so much hate and anger in their relation :(
[14:36:51] <wjp> yeah, what's the point of bashing eachother
[14:40:09] * wjp tries pan
[14:41:07] <fingolfin> I never used pan, and in fact I rarely use news anymore, but a friend asked me if I could get it to run ;)
[14:41:17] <fingolfin> for the fink project that is (fink.sourceforge.net)
[14:41:28] <fingolfin> btw, in xchat... how do I get rid of a tab again?
[14:41:41] <fingolfin> if I enter /part in a channel tab, the tab stays, changing to <none>
[14:41:46] <wjp> the red 'x' on top
[14:42:13] <fingolfin> aaahhahahahah
[14:42:20] <fingolfin> very intuitive <cough>
[14:42:41] <wjp> the button next to that puts the tab in a separate window, and the left and right buttons move the tabs around
[14:43:00] <fingolfin> ah ok, very good to now, thanx!
[14:43:04] * wjp wonders why pan defaults to black text on a black background
[14:43:17] <fingolfin> lol
[14:43:25] <wjp> kind of hard to read ;-)
[14:43:47] <wjp> hmm, but the prefs say the background is white
[14:43:55] <fingolfin> hm...
[14:44:01] <fingolfin> well then you must be color blind!
[14:44:06] <fingolfin> the prefs cant be wrong of course!
[14:44:34] <wjp> oh, and it crashes when I apply new colour settings
[14:45:06] <fingolfin> <g>
[14:45:11] <fingolfin> so it is not only me, fine ;)
[14:45:58] <fingolfin> maybe my glib/gnome/etc. stuff is to old/new/whatever
[14:46:15] <wjp> hmm, and now the group list is empty
[14:49:08] <fingolfin> ahahaa! my intuition was right!
[14:49:26] <fingolfin> it has deep troubles because it fails to create .pan and various sub dirs of that in my home dir!
[14:49:43] <fingolfin> creating .pan / .pan/data / etc. manually allowed me to start it
[14:49:47] <fingolfin> weird bug ;)
[14:49:54] <fingolfin> guess I should debug the launch code a bit..
[14:50:05] <fingolfin> "Welcome to Pan" lets see where I crash nex
[14:50:24] <fingolfin> (maybe access rights are flawed, but I dont see why... I launch it, I am the owner of my home dir..
[14:50:26] <fingolfin> hm
[14:50:48] <fingolfin> it tried //Users/maxhorn/.pan, buit the additional / shouldnt hurt, should it?
[14:51:05] <wjp> probably not, but I don't know osx...
[14:51:16] <wjp> it works here, anyway
[14:51:46] <fingolfin> now it works fine!
[14:51:49] <fingolfin> strange
[14:51:58] <fingolfin> but ok, ... it now downloads a group list...
[14:52:08] <wjp> I had to start it about 3 times before it worked properly too... very strange
[14:52:14] <fingolfin> os x at its core is a normal unix, very similar to FreeBSD
[14:52:18] <fingolfin> and I have black on white text, BTW
[14:52:27] <wjp> me too, after restarting it
[14:53:53] <fingolfin> hrm
[14:54:00] <fingolfin> hm, Dominus wrote a mail...
[14:54:03] * fingolfin reads the FAQ
[14:56:34] <wjp> not sure what he's referring to
[14:56:51] <fingolfin> I think my pan problems are really caused by some problems in mkdir/the parameters pan passes...
[14:57:00] <fingolfin> wjp: me neither, that is why I will read the FAQ ;)
[14:57:25] <fingolfin> pan now complains (after restarting it) that it cant create //Users/maxhorn/.pan/data/Telekom Server/
[14:57:31] <fingolfin> "No such file or directory"
[14:57:49] <fingolfin> but cd //Users/maxhorn works fine
[14:57:51] <fingolfin> funny
[14:58:03] <wjp> maybe cd does some filtering
[14:58:56] <fingolfin> could be
[14:59:07] <fingolfin> I will take a look at pans source now, seeing where it calls mkdir - if at all
[14:59:27] <fingolfin> btw, I glanced over the FAQ, esp. those regarding exult studio, and I dont see what he refers to
[14:59:36] <wjp> mkdir() fails when I pass "//home/wjp/testdir"
[15:00:10] <wjp> ummm, no, sorry... it works
[15:00:16] * wjp is blind
[15:00:45] <-- fingolfin has left IRC (Read error to fingolfin[pD9522F30.dip.t-dialin.net]: EOF from client)
[15:02:00] --> fingolfin has joined #exult
[15:02:02] <fingolfin> hrm
[15:02:06] <fingolfin> pan killed my xserver
[15:02:13] <wjp> ouch
[15:02:18] <fingolfin> (ok, I use a development version of the x-server, but still ;)
[15:02:20] <fingolfin> hrm
[15:02:28] <fingolfin> it really has troubles with dirs..
[15:02:38] * fingolfin writes a test program
[15:03:00] <wjp> #include <sys/stat.h>
[15:03:00] <wjp> #include <sys/types.h>
[15:03:00] <wjp> int main() {
[15:03:00] <wjp> mkdir("//Users/maxhorn/testdir", 0700);
[15:03:00] <wjp> }
[15:03:05] <wjp> or something like that I guess :-)
[15:03:17] <fingolfin> hey, where did you come up with that? ;)
[15:03:47] <wjp> :-)
[15:04:52] --> Dominus has joined #Exult
[15:04:56] <Dominus> hi
[15:04:57] <wjp> hi
[15:05:04] <fingolfin> hi dom, could you please explain ti?
[15:05:07] <fingolfin> s/ti/it/
[15:05:11] <Dominus> Fingolfin there is a new "patch" by Jeff
[15:05:24] <Dominus> Sourceforge Island
[15:05:36] <fingolfin> and...?
[15:05:42] <Dominus> with another character called Dominik who rambles about FAQ
[15:06:00] <fingolfin> wjp: but I used unistd.h! ha!
[15:06:09] <wjp> :-)
[15:06:14] <fingolfin> ahhh!
[15:06:21] * fingolfin realls should get & try this add-on ;)
[15:06:21] <Dominus> "Read the FAQ!
[15:06:42] <Dominus> it is funny, those two dreanged guys on that tiny island
[15:06:51] <Dominus> deranged
[15:07:15] <fingolfin> wjp: it works wonderfully fine, even with // or ///
[15:07:22] <fingolfin> wjp: as the standard requires it...
[15:07:30] <fingolfin> Dominus: only two guys?
[15:08:07] <Dominus> at the moment, one who rambles about usecode and another one about the FAQ
[15:08:16] <fingolfin> hehehhe
[15:08:19] <fingolfin> with names etc?
[15:08:29] <fingolfin> they use old graphics I assume?
[15:08:30] <Dominus> Dr.Code and Dominik
[15:08:37] <Dominus> take a look at it
[15:08:38] <fingolfin> hehe
[15:09:04] <wjp> so, now we need a 'fingolfin' and a 'wjp' (a druid and a sorcer(er/ess)) killing Diablo ;-) (an ethereal monster should do :-) )
[15:09:19] <fingolfin> lol
[15:09:30] <Dominus> I was referring to jeff´s mail that he had some ideas for the Dominus character and I answered uh oh...
[15:10:19] <fingolfin> hm, there is only one place in the whole pan source code with mkdir it seems.. fine..
[15:10:30] <wjp> yeah, 'directory_check'
[15:10:41] <fingolfin> wjp: you cheat, you look at it, too ;)
[15:10:45] <wjp> of course :-)
[15:11:14] <wjp> more fun than trying to figure out 10 year fortran code...
[15:11:23] <wjp> 10 year old, that is
[15:13:39] * fingolfin shudders
[15:13:40] <fingolfin> or cobol
[15:14:40] <fingolfin> hmmm
[15:14:49] <fingolfin> it calls mkdir with 0700, looks fine...
[15:14:51] <fingolfin> hmmmm
[15:15:00] * fingolfin checks the return value of mkdir on his system...
[15:15:24] <wjp> on creating what directory does it fail?
[15:15:43] <wjp> (/, //, //Users, //Users/maxhorn, ...?)
[15:16:01] <fingolfin> it failed on creating //Users/maxhorn/.pan
[15:16:08] <fingolfin> Users and maxhorn do exist after all ;)
[15:16:17] <fingolfin> and it complains about this a couple of times, then it crashes
[15:16:23] <wjp> yes, but does it properly detect this?
[15:16:23] <fingolfin> unless I create the dir manually
[15:16:33] <fingolfin> then it complains about sub dirs etc., until I create all missing dirs
[15:16:37] <fingolfin> well
[15:16:39] <wjp> check_directory loops over all parent dirs of the directory it wants to create
[15:16:44] <fingolfin> it outputs an error to stdlog/stderr
[15:16:49] <fingolfin> hmmm
[15:16:54] <fingolfin> well
[15:17:16] <fingolfin> it calls pan_error dialog, which crashes during startup, I assume; when the program already runs, a dialog opens as it is supposed to
[15:17:25] <fingolfin> and in there it has a "break"
[15:18:32] <fingolfin> mkdir always returned 524288 for me, which should be 2**19
[15:18:59] * fingolfin cant enter various chars ATM, like this nice circumflex sign used to represenet powers normally
[15:19:10] <fingolfin> wait
[15:19:19] * fingolfin does a man mkdir
[15:20:21] <fingolfin> hmmm
[15:20:34] <fingolfin> strange... why this return value?!?!??!
[15:20:54] <fingolfin> it is neither -1 nor 0, and mkdir clearlyl didnt fail
[15:20:59] <wjp> on my system that one is "No such device"
[15:21:11] <fingolfin> argh
[15:21:18] <fingolfin> forget what I wrote, it is all fine ;)
[15:21:36] <wjp> ?
[15:21:42] * fingolfin inserts the missing "result =" and whistles innocently
[15:21:47] <wjp> hehe :-)
[15:21:50] <fingolfin> now it returns -1 .... ahem
[15:21:58] <fingolfin> for dirs that already exist that is
[15:22:23] <fingolfin> and for nonexistant dirs 0, fine...
[15:22:36] <fingolfin> e.g. //Users/maxhorn/.TestB was created
[15:22:53] <wjp> try putting printf("%s", buf); right before the mkdir
[15:22:57] <fingolfin> yeah
[15:23:06] <wjp> maybe those g_file_test things don't handle the // properly
[15:23:30] <fingolfin> yeah, I thought about that too
[15:23:37] <fingolfin> and I wonder where the // comes from anyway
[15:23:46] <fingolfin> maybe glib on MacOS X is slgihtly broken, too
[15:23:54] <wjp> probably lazyness :-)
[15:24:01] <fingolfin> I need to recompile pan from scratch, will take me some time :/
[15:24:08] <wjp> from scratch?
[15:26:54] <fingolfin> uhm ya... a bit complicated to explain why ;)
[15:26:57] <fingolfin> but it is almost done now
[15:27:16] <Dominus> argh, that "spider" character in the forums is killing me
[15:27:25] <fingolfin> go spider go!
[15:27:27] * fingolfin ducks
[15:27:57] <Dominus> nah, he doesn´t get how to submit savegames (could be browser related)
[15:28:12] <Dominus> and starts up the same bug report twice
[15:31:07] <Dominus> what is valid abou it is that the Avatar goes into a combat mode search for some goblin and doesn´t allow the player to control him after you spoke to the goblin king
[15:31:40] <wjp> I'll delete "goblin camp loop"
[15:31:47] <Dominus> for about 30 seconds. After that control is back to the player
[15:32:04] <Dominus> yep, do that
[15:32:22] <Dominus> I´ll ad the clarification and the savegame he sent me to the bug tracker
[15:32:53] <wjp> k, thanks
[15:33:18] <Dominus> I thought that was fixed some time ago. this auto-combat mode
[15:33:51] <wjp> I think there are some places where usecode starts combat mode. Not sure though
[15:34:14] <Dominus> argh, I can´t submit the savegame to that bug
[15:34:22] <wjp> you can't?
[15:34:53] <Dominus> I´m not the one who started it so I can only add comments not files
[15:34:58] <Dominus> and I can´t admin it
[15:35:25] <wjp> I think I can attach files
[15:35:38] <Dominus> should I dcc it?
[15:35:49] <wjp> ok
[15:36:11] <wjp> hmm, failed somehow
[15:36:36] <Dominus> my firewall was on auto
[15:37:56] <Dominus> and spider doesn´t like the way the game changes the light according to the time or the location (no daylight in dungeons)
[15:38:10] <Dominus> http://exult.sourceforge.net/forum/read.php?f=1&i=190&t=190
[15:39:37] <wjp> savegame attached
[15:40:36] <fingolfin> wjp: ok, I had to use fprintf(stderr), seems they swallow stdout somewhere..
[15:40:37] <fingolfin> now
[15:40:44] <fingolfin> it tries thrice to create .pan
[15:40:53] <fingolfin> twice with /Users/maxhorn/.pan/
[15:41:02] <fingolfin> and once //Users/maxhorn/.pan
[15:41:12] <fingolfin> all fail... hm
[15:41:30] * fingolfin prints out errno, too
[15:41:34] <wjp> sure you got the slashes right?
[15:42:17] <wjp> (ie. only 1 slash in front at first)
[15:42:53] <fingolfin> yeah, unless fprintf filters out leading slashes =
[15:43:03] <wjp> :-)
[15:43:13] <fingolfin> errno is 2...
[15:43:31] <fingolfin> ENOENT
[15:43:32] <wjp> no such file or dir.
[15:43:33] <fingolfin> hrm
[15:43:48] <fingolfin> maybe the trailing / ?
[15:44:06] <wjp> works here
[15:44:37] <fingolfin> *fails* here! with trailing / ! ahaha
[15:44:39] <fingolfin> strange, though
[15:45:15] <wjp> but the last one should work then
[15:45:31] <fingolfin> no, it also has a slash, I just forgot it
[15:45:44] <fingolfin> damn, I was wrong after all ;) sorry
[15:45:46] <wjp> :-)
[15:45:51] <wjp> np :-)
[15:47:00] <fingolfin> now at least I know the source
[15:47:12] <fingolfin> should I consider this a bug in Darwin or in pan? hm
[15:47:24] <fingolfin> trailing slash work for you, right?
[15:47:29] <wjp> yeah
[15:47:41] <fingolfin> you run Linux?
[15:47:48] <wjp> yup
[15:47:50] <fingolfin> I will ask some BSD guys to test this for me ;)
[15:51:07] <wjp> works on solaris too
[15:52:58] <Dominus> have to go, bye
[15:53:01] <-- Dominus has left IRC (Got to play Exult now)
[15:53:01] <wjp> bye
[15:55:04] <wjp> hehe, comments in the glibc 'mkdir':
[15:55:13] <wjp> /* Race condition, but how else to do it? */
[15:55:39] <wjp> /* If system doesn't set errno, but the mkdir fails, we really have no idea what went wrong. EIO is the vaguest error I can think of, so I'll use that. */
[15:57:15] <fingolfin> ;)
[15:58:32] <wjp> no removal of leading/trailing slashes in mkdir. The path is passed straight to the syscall
[15:58:43] <wjp> (the glibc version, anyway)
[15:59:16] <fingolfin> hm
[16:51:49] --- wjp is now known as wjp|dinner
[16:55:22] --- fingolfin is now known as Fingol
[16:58:19] --> matt0 has joined #exult
[17:09:07] <Fingol> hi matt
[17:09:35] <matt0> fingol!
[17:10:15] <Fingol> my other fin had a car accident, that is why I only have one today
[17:10:26] <matt0> doh!!!
[17:16:03] --- Fingol is now known as Fingolfin
[17:16:18] <Fingolfin> ah
[17:16:22] <Fingolfin> it just recovered ;)
[17:17:39] <matt0> excellent
[17:18:21] <Fingolfin> wjp|dinner: btw I just fixed pan, it was very easy once I tried - only had to slightly adjust the code around mkdir
[17:28:51] --- wjp|dinner is now known as wjp
[17:29:17] <Fingolfin> wb
[17:29:28] <wjp> Fingolfin: good. No crashes on startup anymore now?
[17:29:36] <wjp> thx
[17:31:11] <wjp> Fingolfin: what were the rules for when bnet games disappear again? 5 minutes after you leave or something?
[17:32:13] <matt0> I think it's 5 minutes after you kill diablo
[17:32:17] <matt0> if you just leave, the game disappears instantly
[17:33:11] <wjp> hmm, I thought they had some way to transfer items between characters
[17:33:35] <matt0> well...
[17:33:42] <matt0> that's what they claimed
[17:33:46] <matt0> but I tried it and lost some items hehehehe
[17:34:01] <matt0> I do know that the game stays open after you kill diablo though... (you can rejoin it and keep playing even though diablo will be dead)
[17:34:25] * wjp just remembers something
[17:34:46] <wjp> maybe you have to have been in the game for x minutes before it will stay
[17:36:09] <matt0> I'm not really sure... all I know is I am not going to risk any good items again hehe
[17:36:17] <matt0> I can just have a friend join up and hold 'em for me
[17:41:35] * wjp nods
[17:41:40] <wjp> Fingolfin?
[17:41:55] <Fingolfin> wjp: you must stay at least 5 mins in a game before you leave it, otherwise it disappears immediatly
[17:42:04] <Fingolfin> wjp: no crashes on startup anymore, no
[17:42:19] <wjp> how long does it stay otherwise?
[17:42:52] <Fingolfin> not sure, a couple of minutes at least... no bets on it
[17:43:00] <wjp> should be long enough anyway
[17:43:03] <Fingolfin> of course it is always safest if you have a buddy helping you
[17:43:09] <wjp> yeah
[17:52:36] --- Fingolfin is now known as Fingolfin|afk
[17:52:45] <Fingolfin|afk> garden dinner party time ;)
[17:52:51] <wjp> have fun
[18:10:33] <wjp> time to go; bye
[18:10:35] <-- wjp has left IRC ([x]chat)
[18:43:57] --> Colourless has joined #Exult
[18:44:21] <Colourless> hi
[18:53:28] <-- Colourless has left IRC (Ping timeout for Colourless[ppp725.adelaide.on.net.au])
[19:10:49] --- Fingolfin|afk is now known as Fingolfin
[19:11:18] <-- Fingolfin has left IRC (Client Exiting)
[21:54:46] <-- matt0 has left IRC (benford.openprojects.net zelazny.openprojects.net)
[21:54:46] <-- chimera|wookin has left IRC (benford.openprojects.net zelazny.openprojects.net)
[21:54:58] --> chimera|wookin has joined #exult
[21:54:58] --> matt0 has joined #exult
[22:04:21] <-- chimera|wookin has left IRC (Ping timeout for chimera|wookin[holladay.cb-travel.com])